SCOUTS TIELT

Scouts Tielt werd (her)opgericht in 1994. Sindsdien is onze jeugdbeweging uitgegroeid tot een gevestigde waarde in Tielt en omstreken.

Scouting, vrije tijd die niet vrijblijvend is. We richten ons naar kinderen en jongeren tussen 6 en 18 jaar. Meer dan 230 jongens en meisjes zijn lid van Scouts Tielt, elk met een eigen verhaal. Daarmee zijn wij één van de grootste jeugdbewegingen van de stad. Samen met hun leiding spelen en werken de leden per leeftijd in één van onze vijf takken
Scouts en Gidsen leren samenleven in groep en steken hun handen uit de mouwen op kamp, op tocht en tijdens de wekelijkse activiteiten. Al doende leert iedereen zijn plan trekken: een vuurtje stoken, je eigen potje koken, op avontuur gaan.

Onze activiteiten gaan gewoonlijk elke zaterdagnamiddag door tussen 14:00 en 17:00. Soms worden er speciale activiteiten (financiële actie, bosdag, weekends etc.) georganiseerd. Deze worden tijdig via de brief per tak gecommuniceerd. Wij verwachten dat elk lid op elke activiteit aanwezig is én in perfect scouts uniform. Hoe een perfect scouts uniform er precies uitziet en waar alle kentekens moeten, dat vind je hier!

Als Scoutinggroep hechten wij ook belang aan onze tradities. Zo wordt bij de welpen tweemaal een belofte afgenomen op weekend en bij de jonggivers en de givers worden de leden getotemiseerd. Meer info over al deze tradities vind je hier!

Als Scoutinggroep zijn wij zowel als groep algemeen en als lid afzonderlijk verzekerd. Alle info omtrent de verzekering van uw zoon of dochter kan je hier terug vinden!

Wil je graag lid worden van onze scouts? Alle info rond inschrijvingen kan je hier vinden.